Cea mai moderna metoda de predare a sahului din Europa acum si in Romania!
Durata de livrare: 1
Cea mai moderna metoda de predare a sahului din Europa acum si in Romania!
Metoda Step by step / Pas cu Pas a fost dezvoltata de olandeziiRob Brunia si Cor van Wijgerden pentru a invăța copiii să joace șah. Un număr mare de școli și cluburi de șah din Olanda, Belgia, Germania, Elveția și Austria folosesc această metodă pentru lecțiile lor de șah.
STEP 1/PASUL 1
"Primul pas" constă într-un manual pentru antrenor È™i caietele de lucru pentru studenÈ›i: pasul 1, pasul 1 extra È™i pasul 1 plus. Există È™i cărÈ›i speciale disponibile pentru copiii de la 6 până la aproximativ 9 ani: ,,The Stepping Stones”.
STEP 1 – MANUAL FOR CHESS TRAINERS – MANUALUL PENTRU ANTRENORI
Manualul este un mare sprijin pentru antrenor, chiar dacă el este unul experimentat. Lecțiile gata făcute sugerează modul de utilizare a caietelor de lucru, cum să de-a randament și așa mai departe. Aproape totul se află acolo.
În primul pas sunt introduse toate regulile jocului de È™ah. Mai mult decât atât, o mare atenÈ›ie este acordată dezvoltării competenÈ›elor de bază, necesare pentru a juca È™ah.
Comparativ cu alte cărÈ›i pentru începători, metoda pas-cu-pas introduce o secvență unică în materialul didactic. Să înveÈ›i cum să dai mat va fi amânată cât mai mult posibil. Sună uimitor È™i chiar incredibil, dar până acum, practica a demonstrat că această abordare funcÈ›ionează perfect. Copiii învață să joace È™ah foarte bine,cu siguranță dacă au suficient timp între joc È™i practică.
Metoda Step by step / Pas cu Pas a fost dezvoltata de olandezii Rob Brunia si Cor van Wijgerden pentru a invata copiii sa joace sah. Un numar mare de scoli si cluburi de sah din Olanda, Belgia, Germania, Elvetia si Austria folosesc aceasta metoda pentru lectiile lor de sah. Step 1 sau "Primul pas" consta intr-un manual pentru antrenor si caietele de lucru pentru studenti: pasul 1, pasul 1 extra si pasul 1 plus. Exista si carti speciale disponibile pentru copiii de la 6 pana la aproximativ 9 ani: ,,The Stepping Stones” sau "Pasi mici" cum se numeste de fapt versiunea in limba romana.
In primul pas (Pasul 1/Step 1) sunt introduse toate regulile jocului de sah. Mai mult decat atat, o mare atentie este acordata dezvolarii competentelor de baza, necesare pentru a juca sah. Comparativ cu alte carti pentru incepatori, metoda pas-cu-pas introduce o secventa unica in materialul didactic. Sa inveti cum sa dai mat va fi amanata cat mai mult posibil. Suna uimitor si chiar incredibil, dar pana acum, practica a demonstrat că aceasta abordare functioneaza perfect. Copiii invata sa joace sah foarte bine cu siguranta daca au suficient timp intre joc si practica.
In plus la exercitii, in Caietul de exercitii pentru Pasul 1 (sau echivalentul in engleza Step 1 Workbook) sunt mai multe memento-uri. Acestea sunt recapitulari scurte de lectii din manualul pentru elevi. Exista 13 memento-uri:
• The board
• Moves of the pieces
• Attacking and capturing
• The pawn
• Defending
• Check and getting out of check
• Mate
• Castling
• Exchange and profitable exchange
• Twofold attack
• Draw
• The pawn (2)
• The notation
Pe cele 42 pagini ramase exista intotdeauna 12 pozitii pe o pagina. Asta inseamna un numar total de 42x12-18 (desene) = 486 de diagrame.
Metoda Step by step / Pas cu Pas a fost dezvoltata de olandeziiRob Brunia si Cor van Wijgerden pentru a invata copiii sa joace sah. Un numar mare de scoli si cluburi de sah din Olanda, Belgia, Germania, Elvetia si Austria folosesc această metodă pentru lectiile lor de sah. Step 1 sau "Primul pas" consta intr-un manual pentru antrenor si caietele de lucru pentru studenti: pasul 1, pasul 1 extra si pasul 1 plus. Exista si carti speciale disponibile pentru copiii de la 6 pana la aproximativ 9 ani: ,,The Stepping Stones”.
In primul pas (Step 1) sunt introduse toate regulile jocului de sah. Mai mult decat atat, o mare atentie este acordata dezvoltarii competentelor de baza, necesare pentru a juca sah. Comparativ cu alte carti pentru incepatori, metoda pas-cu-pas introduce o secventa unica in materialul didactic. Sa inveti cum sa dai mat va fi amanata cat mai mult posibil. Suna uimitor si chiar incredibil, dar pana acum, practica a demonstrat ca aceasta abordare functioneaza perfect. Copiii invata sa joace sah foarte bine cu siguranta daca au suficient timp intre joc si practica.
Temele din sectiunea Plus se concentreaza foarte mult pe imbunatatirea viziuni a tablei . Materialul este intr-o mare masura familiar, desi are un important plus: elevilor li se cere sa aleaga intre doua optiuni diferite. Acest lucru este aplicat lectiilor "Castig material", "Apararea" (apararea este, de asemenea tratata in alte două lectii) si "Viziunea tablei".Suntem impotriva aspectului spatial, care este inca un subiect dificil pentru acest Pas, in lectiile de mat si remiza. Se merge pe aceste doua concepte mai in profunzime si s-au stabilit diferite tipuri de exercitii. Cand un concept este dificil, si "matul" este cu siguranta, sunteti ajutati sa faceti multa practica variata. In Pasul 1 studentul trebuie sa gandeasca, altfel el nu va reusi. El va trebui sa intre profund in lucruri. Ne ocupam de toate aceste teme in opt lectii. Unele dintre acestea pot fi de scurta durata. Principalul lucru este ca studentii vor fi in mssura sa rezolve exercitiile corect. Din acest motiv nu recomandam sa sariti peste instructiuni.
De ce sunt caietele de lucru Step 1 Plus importante?
Aproape toti elevii nu sunt inca in masura sa joace sah suficient de bine chiar si dupa terminarea caietului de lucru care insoteste Pasul 1. in fiecare joc piesele sunt inca date pe gratis,si piesele care au fost lasate ca premiu de adversar nu sunt intotdeauna capturate. Ei nu au inca o imagine suficient de buna pentru a observa ceea ce se intampla pe tabla, adica ei nu vad inca toate posibilitatile de atac si optiunile de aparare. Noi trebuie sa abordam aceasta viziune ca prioritatea noastra, sau altfel vor ramane cu o slabiciune grava un timp mai indelungat. Nu ar trebui tratat un nou material in fata copiilor care au însusit elementele de baza la un nivel suficient de ridicat.Observa cu atentie pentru a fi sigur ca ceea ce au invatat din lectii si exercitii vor aplica in propiul lor joc.S-ar putea ca un copil sa nu indentifice imediat ca una dintre piesele de pe tabla este atacata,de aceea nu are nici un sens sa doresti sa il inveti sa se uite dupa atacul dublu(Pasul 2) in propiul sau joc.Daca in timpul jocului,cineva este obligat sa se uite cu atentie pentru a vedea daca o piesa este in castig , atunci cu siguranta aceea persoana nu va indentifica la fata locului ca la urmatoarea mutare doua piese vor fi in pericol! Cea mai buna metoda pentru a imbunatati vederea tablei a copiilor este de a lasa copiii sa joace partide. Este util sa ne amintim ca fiecare copil va necesita o cantitate diferita de timp pentru a stapani fiecare faza (asa cum ne este definit în introducerea manualului "Cum invata copiii sa joace sah"). Un copil poate ar avea nevoie sa joace 300 de jocuri, un altul poate 1000. Desigur, rezolvarea exercitiilor dezvolta, de asemenea, aceasta viziune a tablei.
Din cuprins:
Subiecte mai mult sau mai putin noi:
Practica amanuntita a materialului deja prezentat:
Metoda Step by step / Pas cu Pas a fost dezvoltata de olandezii Rob Brunia si Cor van Wijgerden pentru a invata copiii sa joace sah. Un numar mare de scoli si cluburi de sah din Olanda, Belgia, Germania, Elvetia si Austria folosesc aceasta metoda pentru lectiile lor de sah. Step 1 sau "Primul pas" consta intr-un manual pentru antrenor si caietele de lucru pentru studenti: pasul 1, pasul 1 extra si pasul 1 plus. Exista si carti speciale disponibile pentru copiii de la 6 pana la aproximativ 9 ani: ,,The Stepping Stones”.
In primul pas (Step 1) sunt introduse toate regulile jocului de sah. Mai mult decat atat, o mare atentie este acordata dezvoltarii competentelor de baza, necesare pentru a juca sah. Comparativ cu alte carti pentru incepatori, metoda pas-cu-pas introduce o secventa unica in materialul didactic. Sa inveti cum sa dai mat va fi amanata cat mai mult posibil. Suna uimitor si chiar incredibil, dar pana acum, practica a demonstrat ca aceasta abordare functioneaza perfect. Copiii invata sa joace sah foarte bine cu siguranta daca au suficient timp intre joc si practica.
Step 1 Extra este plin de exercitii. In prima jumatate a acestui caiet suplimentar de lucru, veti gasi sarcini cu aceleasi teme care au fost abordate in caietul de lucru Pasul 1. Acestea servesc nu numai ca practica suplimentara, dar si ca recapitulare. A doua jumatate a registrului de lucru contine sarcini de tipul "Mix". Asta inseamna ca nu exista nici un indiciu cu privire la tema exercitiului,ceea ce rezulta ca sunt mai mult sub forma unui joc real. Rezolvarea exercitiilor de acest gen sunt mai dificile pentru cei de Pasul 1. Din fericire subiectele exercitiilor sunt limitate la temele abordate in Pasul 1: castig material, a da mat dintr-o singura mutare si aparare.Cam despre asta este totul. Pentru fiecare sarcina studentul trebuie sa treaca si sa bifeze cele trei intrebari de pe această lista:
- Pot să castig material?
- Pot sa dau mat?
- Este una din piesele mele în pericol ?!!!!
Caietul de lucru pentru Pasul 1 – Step 1 Workbook - este adesea folosit pentru copiii foarte mici. Este posibil, dar nu este ideal. Nu este surprinzator, deoarece metoda step-by-step a fost dezvoltata în 1987 pentru copiii de la varsta de 9 ani.
Tendinta este insa ca copiii sa invete sa joace sah de la o varsta cat mai mica. Pentru copii de la varsta de 6 ani aproximativ, caietele de lucru Pasi Mici 1 si Pasi Mici 2 ( in curs de aparitie ) sunt potrivite deoarece exercitiile sunt adaptate pentru acest grup de varsta.
In mod obisnuit, continutul acestor caiete de lucru se suprapun partial in Pasul 1 (Step 1). Prima parte a caietului Pasi Mici 1 corespunde lectiilor 1 - 6 din manual, partea a doua incepe cu matul.
Care sunt diferentele fata de caietul de lucru obisnuit Pasul 1 (Step 1 Workbook)?
Acestea sunt :
Instructorii (frecvent parintii de asemenea) trebuie sa se bazeze pe manualul din Pasul 1. In noul capitol adaugat vor fi prezente informatii despre predarea sahului pentru copiii foarte mici. Mai mult decat atat, acesta va contine informatii cum sa se ocupe cu fiecare pagina a caietului de lucru si care sunt dificultatile asteptate.
Pasul 2
Munca adevărată începe în pasul al doilea. După regurile jocului È™i competenÈ›ele de bază din etapa anterioară, primele principii ale tacticilor È™i jocului poziÈ›ional sunt acum în program.
Vom preda tehnici de atac È™i cum să câÈ™tigi material într-un mod inteligent. Tactica este foarte importantă într-un joc de È™ah.Posibilitățile tactice văzute de jucători avansaÈ›i de È™ah provin de la un bun joc pozitional; în cazul studenÈ›ilor din etapa a doua acestea vin din neant. La acest nivel toate jocurile sunt decise de tactici, deci este logic să acorde o atenÈ›ie deosebită acestei chestiuni. Faza poziÈ›ională este mai puÈ›in importantă la acest nivel decât tacticile. Problema este că, pentru a introduce chiar È™i cele mai simple concepte de poziÈ›ie este un scop prea mare. Această introducere se face în a doua etapă, dar la început, este mai bine să se sublinieze elementele de poziÈ›ie atunci când se analizează partide pentru copii.
" Pasul 2" constă dintr-un manual și 3 caiete de lucru.
• Manualul pentru antrenori de È™ah Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2 extra
• Caietul de lucru Pasul 2 plus • Caietul Pasul 2 gândire înainte
Manualul pentru antrenorii de șah Pasul 2
Articole introductive despre:
Dezvoltarea copilului în È™ah
Caracteristicile jocului copiilor
SecvenÈ›a câÈ™tigării È™i pierderii de material
Metode de predare
Discutarea partidelor cu copii
Pentru studenÈ›i aproape totul este nou în a doua etapă. Acesta este motivul pentru care există un număr mai mic de lecÈ›ii decât în celelalte etape.
Din cuprins:
1: Activity of pieces
2: Double attack: queen (1)
3: Double attack: queen (2)
4: The pin
5: Elimination of the defence
6: The 3 golden rules
7: Mate in two
8: Double attack: knight
9: Mating with the rook
10: Double attack: RBQK
11: Discovered attack
12: Defending against mate
13: The short notation
Munca adevărată începe în pasul al doilea. După regurile jocului și competențele de bază din etapa anterioară, primele principii ale tacticilor și jocului pozițional sunt acum în program.
Vom învăța tehnici de atac și cum să câștigi material într-un mod inteligent. Tactica este foarte importantă într-un joc de șah.Posibilitățile tactice văzute de jucători avansați de șah provin de la un bun joc pozitional; în cazul studenților din etapa a doua acestea vin din neant. La acest nivel toate jocurile sunt decise de tactici, deci este logic să acorde o atenție deosebită acestei chestiuni. Faza pozițională este mai puțin importantă la acest nivel decât tacticile. Problema este că, pentru a introduce chiar și cele mai simple concepte de poziție este un scop prea mare. Această introducere se face în a doua etapă, dar la început, este mai bine să se sublinieze elementele de poziție atunci când se analizează partide pentru copii.
" Pasul 2" constă dintr-un manual și 3 caiete de lucru.
• Manualul pentru antrenori de șah Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2 extra
• Caietul de lucru Pasul 2 plus • Caietul Pasul 2 gândire înainte
Caietul de lucru Pasul 2 Plus
Intâlnim aici subiecte mai mult sau mai puțin noi:
Munca adevărată începe în pasul al doilea. După regurile jocului È™i competenÈ›ele de bază din etapa anterioară, primele principii ale tacticilor È™i jocului poziÈ›ional sunt acum în program.
Vom preda tehnici de atac È™i cum să câÈ™tigi material într-un mod inteligent. Tactica este foarte importantă într-un joc de È™ah.Posibilitățile tactice văzute de jucători avansaÈ›i de È™ah provin de la un bun joc pozitional; în cazul studenÈ›ilor din etapa a doua acestea vin din neant. La acest nivel toate jocurile sunt decise de tactici, deci este logic să acorde o atenÈ›ie deosebită acestei chestiuni. Faza poziÈ›ională este mai puÈ›in importantă la acest nivel decât tacticile. Problema este că, pentru a introduce chiar È™i cele mai simple concepte de poziÈ›ie este un scop prea mare. Această introducere se face în a doua etapă, dar la început, este mai bine să se sublinieze elementele de poziÈ›ie atunci când se analizează partide pentru copii.
" Pasul 2" constă dintr-un manual și 3 caiete de lucru.
• Manualul pentru antrenori de È™ah Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2 extra
• Caietul de lucru Pasul 2 plus • Caietul Pasul 2 gândire înainte
Caietul de lucru Pasul 2 Extra
Caietul de lucru extra cuprinde 54 de pagini cu exerciÈ›ii,ceea ce înseamnă 54x12=648-31 (diagrame) rezultă 617 poziÈ›ii.
Există, de asemenea, un paragraf cu sugestii cum să procedezi la testele mixte .
La început caietul începe cu exerciÈ›ii familiare din caietul Pasul 2 È™i câteva din primul pas la cel mai înalt nivel:
Ultimele 26 de pagini contin teste.
Caietul de lucru pentru Pasul 1 – Step 1 Workbook - este adesea folosit pentru copiii foarte mici. Este posibil, dar nu este ideal. Nu este surprinzător, deoarece metoda step-by-step a fost dezvoltată în 1987 pentru copiii de la vârsta de 9 ani.
Tendința este însă ca copiii să învețe să joace șah de la o vârstă cât mai mică. Pentru copii de la vârsta de 6 ani aproximativ, două caiete de lucru speciale au apărut (Stepping stones) unde exercițiile sunt adaptate pentru acest grup de vârstă.
În mod obișnuit, conținutul acestor caiete de lucru se suprapun parțial în Pasul 1 (Step 1). Prima parte a Stepping stones corespunde cu lecțilei de la 1 până la 6 din manual, partea a doua începe cu matul.
Care sunt diferențele față de caietul de lucru obișnuit din Step 1 (Step 1 Workbook)?
Instructorii (frecvent părinții deasemenea) trebuie să se bazeze pe manualul din primul pas. În noul capitol adăugat vor fi adăugate predarea șahului pentru copiii foarte mici. Mai mult decât atât, acesta va conține informații cum să se ocupe cu fiecare pagină a caietului de lucru și care sunt dificultățiile așteptate.
Munca adevărată începe în pasul al doilea. După regurile jocului È™i competenÈ›ele de bază din etapa anterioară, primele principii ale tacticilor È™i jocului poziÈ›ional sunt acum în program.
Vom preda tehnici de atac È™i cum să câÈ™tigi material într-un mod inteligent. Tactica este foarte importantă într-un joc de È™ah.Posibilitățile tactice văzute de jucători avansaÈ›i de È™ah provin de la un bun joc pozitional; în cazul studenÈ›ilor din etapa a doua acestea vin din neant. La acest nivel toate jocurile sunt decise de tactici, deci este logic să acorde o atenÈ›ie deosebită acestei chestiuni. Faza poziÈ›ională este mai puÈ›in importantă la acest nivel decât tacticile. Problema este că, pentru a introduce chiar È™i cele mai simple concepte de poziÈ›ie este un scop prea mare. Această introducere se face în a doua etapă, dar la început, este mai bine să se sublinieze elementele de poziÈ›ie atunci când se analizează jocuri pentru copii.
" Pasul 2" constă dintr-un manual și 3 caiete de lucru.
• Manualul pentru antrenori de È™ah Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2
• Caietul de lucru Pasul 2 extra
• Caietul de lucru Pasul 2 plus • Caietul Pasul 2 gândire înainte
Caietul de lucru Pasul 2 Thinking ahead - ”GândeÈ™te înainte”
Primul caiet de lucru a unei serii suplimentare: Thinking ahead - gândire înainte. Boris Friesen este co-autor.
În caietul de lucru, veÈ›i găsi memento-uri È™i exerciÈ›ii.Genul de exercitii sunt diferite È™i mai diverse decât în alte caiete de lucru. Cu toate acestea, temele de la pasul 2 vor fi familiare.
Cel mai bun moment pentru a introduce caietul de lucru este, după pasul 2 plus. Pentru studenÈ›ii din pasul 3, care omit cărÈ›ile suplimentare È™i plus caietul de lucru este adecvat pentru a ridica abilitățile lor. Desigur, puteÈ›i introduce unele exerciÈ›ii din carte în timp ce încă lucraÈ›i în caietul de lucru de bază din etapa 2.
Pentru a continua cu a treia etapă, cunoÈ™tinÈ›ele de la etapa a doua sunt esenÈ›iale, dar în afară de asta pasul trei nu este foarte greu.
Problemele de tactica sunt relativ simple È™i, de asemenea, lecÈ›iile despre apărarea împotriva procedeelor tactice nu ar trebui să provoace probleme. Numai capcanele sunt un pic înÈ™elătoare. Acesta pot fi comparate cu matul, dar acum în loc de rege altă piesă este victima.
Mai mult decât atât, o atenÈ›ie importantă este acordată primelor finaluri de pioni. Pentru unii elevi, este o joacă de copil, dar pentru cei care au încă probleme cu controlul în spaÈ›iu, este o luptă dură.
În acest pas vom începe să învățăm abilitățile de sprijin . Una dintre ele este "gândirea înainte". Studentul calculează în cap posibilitățile È™i vizualizează (încearcă să-È™i imagineze), noua situaÈ›ie care rezultă de pe tabla de È™ah. Comanda acestei abilități poate fi diferită foarte mult de la elev la elev.
"A treia etapă" constă dintr-un manual și caietele de lucru.
• Manual pentru antrenori de È™ah Etapa 3
• Caietul de lucru Pasul 3
• Caietul de lucru Pasul 3 extra
• Caietul de lucru Pasul 3 plus
Manualul pentru antrenori de șah Pasul 3
Cuprins:
Articole introductive despre:
Apoi 17 lecții care urmăresc:
14 lecții viitoare pentru caietul 3 Plus:
1+: Efectele X-ray
2+: Piesa legată
3+: Pion marginal
4+: Mutarea intermediară
5+: Vulnerabilitatea în deschideri
6+: Mini Planuri
7+: Matul
8+: Eliminarea apărătorului
9+: Sub promovarea
10+:Dezvoltarea
11+:Legarea
12+:Apărarea împotriva matului
13+:Regula pătratului
14+:Atacul prin descoperire
Pasul 3
Pentru a continua cu a treia etapă, cunoÈ™tinÈ›ele de la etapa a doua sunt esenÈ›iale, dar în afară de asta pasul trei nu este foarte greu.
Problemele de tactica sunt relativ simple È™i, de asemenea, lecÈ›iile despre apărarea împotriva procedeelor tactice nu ar trebui să provoace probleme. Numai capcanele sunt un pic înÈ™elătoare. Acesta pot fi comparate cu matul, dar acum în loc de rege altă piesă este victima.
Mai mult decât atât, o atenÈ›ie importantă este acordată primelor finaluri de pioni. Pentru unii elevi, este o joacă de copil, dar pentru cei care au încă probleme cu controlul în spaÈ›iu, este o luptă dură.
În acest pas vom începe să învățăm abilitățile de sprijin . Una dintre ele este "gândirea înainte". Studentul calculează în cap posibilitățile È™i vizualizează (încearcă să-È™i imagineze), noua situaÈ›ie care rezultă de pe tabla de È™ah. Comanda acestei abilități poate fi diferită foarte mult de la elev la elev.
"A treia etapă" constă dintr-un manual și caietele de lucru.
• Manual pentru antrenori de È™ah Etapa 3
• Caietul de lucru Pasul 3
• Caietul de lucru Pasul 3 extra
• Caietul de lucru Pasul 3 plus
Caietul de lucru Pasul 3
Alături de exerciÈ›ii sunt memento-uri în caietul de exerciÈ›ii. Acestea sunt recapitulări scurte din materialul cuprins în manualul pentru elevi.
Există 12 memento-uri
Pentru a continua cu a treia etapă, cunoștințele de la etapa a doua sunt esențiale, dar în afară de asta pasul trei nu este foarte greu.
Problemele de tactica sunt relativ simple și, de asemenea, lecțiile despre apărarea împotriva procedeelor tactice nu ar trebui să provoace probleme. Numai capcanele sunt un pic înșelătoare. Acesta pot fi comparate cu matul, dar acum în loc de rege altă piesă este victima.
Mai mult decât atât, o atenție importantă este acordată primelor finaluri de pioni. Pentru unii elevi, este o joacă de copil, dar pentru cei care au încă probleme cu controlul în spațiu, este o luptă dură.
În acest pas vom începe să învățăm abilitățile de sprijin . Una dintre ele este "gândirea înainte". Studentul calculează în cap posibilitățile și vizualizează (încearcă să-și imagineze), noua situație care rezultă de pe tabla de șah. Comanda acestei abilități poate fi diferită foarte mult de la elev la elev.
"A treia etapă" constă dintr-un manual și caietele de lucru.
• Manual pentru antrenori de șah Etapa 3
• Caietul de lucru Pasul 3
• Caietul de lucru Pasul 3 extra
• Caietul de lucru Pasul 3 plus
Caietul de lucru Pasul 3 Plus
Subiecte mai mult sau mai puțin noi
Aprofundarea materialului deja introdus:
Mini planuri
Activarea unei piese,creșterea activității, îmbunătățirea structurii de pioni, exploatarea vulnerabilităților
Eliminarea a două apărări cu doar o singură piesă,eliminarea a doi apărători în acelaș timp și alungarea apărătorului supraincărcat (cu două roluri)
Aducerea în joc a urmăritorului, gardianului și ajutorului
Dezvoltarea și bine cunoscutele combinații de deschideri
Razele X ca un ajutor în alte combinații și protecția de razele x
Un material în plus la lecția din Pasul 2
Combinații care se folosesc de legătură
O lecție adițională la lecția din Pasul 3
Forme speciale:mutarea intermediară(între mutări), eliminarea defensivei sau capcanele
Pentru a continua cu a treia etapă, cunoÈ™tinÈ›ele de la etapa a doua sunt esenÈ›iale, dar în afară de asta pasul trei nu este foarte greu.
Problemele de tactica sunt relativ simple È™i, de asemenea, lecÈ›iile despre apărarea împotriva procedeelor tactice nu ar trebui să provoace probleme. Numai capcanele sunt un pic înÈ™elătoare. Acesta pot fi comparate cu matul, dar acum în loc de rege altă piesă este victima.
Mai mult decât atât, o atenÈ›ie importantă este acordată primelor finaluri de pioni. Pentru unii elevi, este o joacă de copil, dar pentru cei care au încă probleme cu controlul în spaÈ›iu, este o luptă dură.
În acest pas vom începe să învățăm abilitățile de sprijin . Una dintre ele este "gândirea înainte". Studentul calculează în cap posibilitățile È™i vizualizează (încearcă să-È™i imagineze), noua situaÈ›ie care rezultă de pe tabla de È™ah. Comanda acestei abilități poate fi diferită foarte mult de la elev la elev.
"A treia etapă" constă dintr-un manual și caietele de lucru.
• Manual pentru antrenori de È™ah Etapa 3
• Caietul de lucru Pasul 3
• Caietul de lucru Pasul 3 extra
• Caietul de lucru Pasul 3 plus
Caietul de lucru Pasul 3 Extra
În Step 3 Woerbook Extra sunt 54 de pagini cu exerciÈ›ii, ceea ce înseamnă mai puÈ›in de 54x12 = 648 - 25 (desene) = 619 de poziÈ›i. La început vor fi exerciÈ›iile cu elemente familiare din Step 3:
Nivelul de dificultate al materialului din al patrulea pas este mai mare decât cel din pasul trei. În principal este consecinÈ›a creÈ™terii numărului de mutări necesare pentru rezolvarea exerciÈ›iilor. Cele mai multe dintre subiecte necesită soluÈ›ii care sunt 2,5 mutări mai în profunzime: albul mută, negrul răspunde, albul mută, negrul mută È™i el, albut loveste decisiv. De aceea este necesară o bună cunoaÈ™tere È™i o aplicare a subiectelor din al treilea pas.
Tacticile sunt dominate în mare măsură de mutări pregătitoare. Atacul imediat nu funcÈ›ionează încă È™i o acÈ›iune pregătitoare este necesară. Toate subiectele existente sunt tratate: atragerea, eliminarea apărării, îndepărtarea etc.
Treptat, aspectele poziÈ›ionale urmează să joace un rol din ce în ce mai mare (dar încă modest) la partidele elevilor din pasul 4 (Step 4). Cel mai bun mod de a introduce acest tip de subiecte vagi este de a utiliza Finalurile de joc. LecÈ›iile despre avantajele materiale È™i strategiile Finalurilor de joc conÈ›in mai multe probleme strategice. Mai mult, lecÈ›ia despre pionii slabi face studenÈ›ii conÈ™tienÈ›i de a fi un pic mai atenÈ›i în timp ce îÈ™i mută pionii. AcelaÈ™i lucru este valabil È™i pentru lecÈ›ia despre deschidere.
Oricum, rămâne cel mai bine să tratăm factorii de poziÈ›ie în timp ce comentăm jocurile studenÈ›ilor.
”Pasul 4” conÈ›ine un manual È™i caiete de lucru
Manualul pentru antrenori de șah Pasul 4
Cuprins:
Subiecte introductive despre
Pe lângă,17 lecÈ›i care se confruntă cu:
Lecții din caietul de lucru Plus
1+: Atacarea regelui
2+: Vulnerabilitatea în deschideri
3+: Interferența
4+: Blocajul
5+: Remiza
6+: Capcana
7+: Mini-planurile
8+: Finaluri de pion
9+: Descoperirea atacului
10+:Tehnica finalurilor de joc
Probleme de șah
Nivelul de dificultate al materialului din al patrulea pas este mai mare decât cel din pasul trei. În principal este consecinÈ›a creÈ™terii numărului de mutări necesare pentru rezolvarea exerciÈ›iilor. Cele mai multe dintre subiecte necesită soluÈ›ii care sunt 2,5 mutări mai în profunzime: albul mută, negrul răspunde, albul mută, negrul mută È™i el, albut loveste decisiv. De aceea este necesară o bună cunoaÈ™tere È™i o aplicare a subiectelor din al treilea pas.
Tacticile sunt dominate în mare măsură de mutări pregătitoare. Atacul imediat nu funcÈ›ionează încă È™i o acÈ›iune pregătitoare este necesară. Toate subiectele existente sunt tratate: atragerea, eliminarea apărării, îndepărtarea etc.
Treptat, aspectele poziÈ›ionale urmează să joace un rol din ce în ce mai mare (dar încă modest) la partidele elevilor din pasul 4 (Step 4). Cel mai bun mod de a introduce acest tip de subiecte vagi este de a utiliza Finalurile de joc. LecÈ›iile despre avantajele materiale È™i strategiile Finalurilor de joc conÈ›in mai multe probleme strategice. Mai mult, lecÈ›ia despre pionii slabi face studenÈ›ii conÈ™tienÈ›i de a fi un pic mai atenÈ›i în timp ce îÈ™i mută pionii. AcelaÈ™i lucru este valabil È™i pentru lecÈ›ia despre deschidere.
Oricum, rămâne cel mai bine să tratăm factorii de poziÈ›ie în timp ce comentăm jocurile studenÈ›ilor.
”Pasul 4” conÈ›ine un manual È™i caiete de lucru
Caietul de lucru Pasul 4
Pe lângă exerciÈ›ii sunt deasemenea memento-uri în caietul de lucru.Sunt scurte recapitulări ale lecÈ›ilor din manualul studentului
Sunt 11 memento-uri:
Pe fiecare din cele 48 de pagini sunt întodeauna 12 exerciÈ›ii pe o pagină.Asta însemnă un număr total de 48x12-27(diagrame)=539 poziÈ›i.
Cât de bune sunt abilitățile tale de atacator?
Problemele exerciÈ›iilor sunt dezbătute în manual.
Nivelul de dificultate al materialului din al patrulea pas este mai mare decât cel din pasul trei. În principal este consecinÈ›a creÈ™terii numărului de mutări necesare pentru rezolvarea exerciÈ›iilor. Cele mai multe dintre subiecte necesită soluÈ›ii care sunt 2,5 mutări mai în profunzime: albul mută, negrul răspunde, albul mută, negrul mută È™i el, albut loveste decisiv. De aceea este necesară o bună cunoaÈ™tere È™i o aplicare a subiectelor din al treilea pas.
Tacticile sunt dominate în mare măsură de mutări pregătitoare. Atacul imediat nu funcÈ›ionează încă È™i o acÈ›iune pregătitoare este necesară. Toate subiectele existente sunt tratate: atragerea, eliminarea apărării, îndepărtarea etc.
Treptat, aspectele poziÈ›ionale urmează să joace un rol din ce în ce mai mare (dar încă modest) la partidele elevilor din pasul 4 (Step 4). Cel mai bun mod de a introduce acest tip de subiecte vagi este de a utiliza Finalurile de joc. LecÈ›iile despre avantajele materiale È™i strategiile Finalurilor de joc conÈ›in mai multe probleme strategice. Mai mult, lecÈ›ia despre pionii slabi face studenÈ›ii conÈ™tienÈ›i de a fi un pic mai atenÈ›i în timp ce îÈ™i mută pionii. AcelaÈ™i lucru este valabil È™i pentru lecÈ›ia despre deschidere.
Oricum, rămâne cel mai bine să tratăm factorii de poziÈ›ie în timp ce comentăm jocurile studenÈ›ilor.
”Pasul 4” conÈ›ine un manual È™i caiete de lucru
Caietul de lucru Pasul 4 Extra
În caietul de lucru extra sunt 54 de pagini cu exerciÈ›ii,ceea ce înseamnă la fel de mult ca 54x12=648-31(desene)=617 poziÈ›ii.
La început aduce exerciÈ›ii cu subiecte familiare din Pasul 4:
În plus câteva subiecte din pasul trecut,dar mult mai dificile.
Ultimele 26 de pagini conÈ›in teste.Memetouri-le ne ghidează în rezolvarea problemelor care nu au o temă anume.
Nivelul de dificultate al materialului din al patrulea pas este mai mare decât cel din pasul trei. În principal este consecinÈ›a creÈ™terii numărului de mutări necesare pentru rezolvarea exerciÈ›iilor. Cele mai multe dintre subiecte necesită soluÈ›ii care sunt 2,5 mutări mai în profunzime: albul mută, negrul răspunde, albul mută, negrul mută È™i el, albut loveste decisiv. De aceea este necesară o bună cunoaÈ™tere È™i o aplicare a subiectelor din al treilea pas.
Tacticile sunt dominate în mare măsură de mutări pregătitoare. Atacul imediat nu funcÈ›ionează încă È™i o acÈ›iune pregătitoare este necesară. Toate subiectele existente sunt tratate: atragerea, eliminarea apărării, îndepărtarea etc.
Treptat, aspectele poziÈ›ionale urmează să joace un rol din ce în ce mai mare (dar încă modest) la partidele elevilor din pasul 4 (Step 4). Cel mai bun mod de a introduce acest tip de subiecte vagi este de a utiliza Finalurile de joc. LecÈ›iile despre avantajele materiale È™i strategiile Finalurilor de joc conÈ›in mai multe probleme strategice. Mai mult, lecÈ›ia despre pionii slabi face studenÈ›ii conÈ™tienÈ›i de a fi un pic mai atenÈ›i în timp ce îÈ™i mută pionii. AcelaÈ™i lucru este valabil È™i pentru lecÈ›ia despre deschidere.
Oricum, rămâne cel mai bine să tratăm factorii de poziÈ›ie în timp ce comentăm jocurile studenÈ›ilor.
”Pasul 4” conÈ›ine un manual È™i caiete de lucru
Caietul de lucru Pasul 4 Plus
Mai mult sau mai puțin subiecte:
Aprofundarea materialului deja introdus
Strategie,tactici È™i vulerabilitate în finalurile de joc.Tehnică,defensivă È™i pionul turn.
Pasul 5 este ultimul manual din seria ”Step by Step” destinate pentru predarea în grup. Din păcate, numărul de studenÈ›i care ajung la pasul 5 nu este aÈ™a de mare. În această etapă atenÈ›ia pentru tactica este mai mică decât în Pasii anteriori, cu toate acestea, tactica trebuie sa continue sa aibe un rol important în partidele elevilor. Pentru elevii pasului 5, aspectele poziÈ›ionale încep să joace un rol mai important. LecÈ›iile despre structura pionilor, linia a 7-a, câmpuri tari si coloane deschise conÈ›in mai multe aspecte strategice.
Jocul în conformitate cu un plan este important în È™ah,tocmai acesta este motivul pentru care planul de joc este discutat în câteva lecÈ›ii despre finaluri. Ele ne arată cât de importantă este cooperarea pieselor È™i cât de relativă poate fi valoarea pieselor. LecÈ›ia "Apărarea" acordă atenÈ›ie unor aspecte pe care aproape de toÈ›i elevii le utilizează insuficient.
"Al cincelea pas" constă într-un manual È™i caietele de lucru:
Manualul pentru antrenori de șah Pasul 5
Manualul Step 5 este de un mare ajutor pentru antrenor, fie el si experimentat. Lectii gata pregatite, sfaturi despre modul de folosire a caietelor de exercitii, cum sa ajuti studentii etc. Aproape totul se poate gasi aici.
Cuprins:
Lecții introductive despre
Pasul 5 conține 16 lecți:
Pasul 5 este ultimul manual din seria ”Step by Step” destinate pentru predarea în grup. Din păcate, numărul de studenÈ›i care ajung la pasul 5 nu este aÈ™a de mare. În această etapă atenÈ›ia pentru tactica este mai mică decât în Pasii anteriori, cu toate acestea, tactica trebuie sa continue sa aibe un rol important în partidele elevilor. Pentru elevii pasului 5, aspectele poziÈ›ionale încep să joace un rol mai important. LecÈ›iile despre structura pionilor, linia a 7-a, câmpuri tari si coloane deschise conÈ›in mai multe aspecte strategice.
Jocul în conformitate cu un plan este important în È™ah,tocmai acesta este motivul pentru care planul de joc este discutat în câteva lecÈ›ii despre finaluri. Ele ne arată cât de importantă este cooperarea pieselor È™i cât de relativă poate fi valoarea pieselor. LecÈ›ia "Apărarea" acordă atenÈ›ie unor aspecte pe care aproape de toÈ›i elevii le utilizează insuficient.
"Al cincelea pas" constă într-un manual È™i caietele de lucru:
Caietul de lucru Pasul 5 – Workbook Step 5
Alături de exerciÈ›ii gasim de asemenea, memento-uri, în caietul de lucru. Acestea sunt scurte recapitulări ale lecÈ›iilor din manual. Sunt 11 memento-uri:
Rămân 44 de pagini cu cate 12 exerciÈ›ii pe o pagină. Asta înseamnă un număr total de 44x12-23(desene)= 505 poziÈ›i
Pasul 5 este ultimul manual din seria ”Step by Step” destinate pentru predarea în grup. Din păcate, numărul de studenÈ›i care ajung la pasul 5 nu este aÈ™a de mare. În această etapă atenÈ›ia pentru tactica este mai mică decât în Pasii anteriori, cu toate acestea, tactica trebuie sa continue sa aibe un rol important în partidele elevilor. Pentru elevii pasului 5, aspectele poziÈ›ionale încep să joace un rol mai important. LecÈ›iile despre structura pionilor, linia a 7-a, câmpuri tari si coloane deschise conÈ›in mai multe aspecte strategice.
Jocul în conformitate cu un plan este important în È™ah,tocmai acesta este motivul pentru care planul de joc este discutat în câteva lecÈ›ii despre finaluri. Ele ne arată cât de importantă este cooperarea pieselor È™i cât de relativă poate fi valoarea pieselor. LecÈ›ia "Apărarea" acordă atenÈ›ie unor aspecte pe care aproape de toÈ›i elevii le utilizează insuficient.
"Al cincelea pas" constă într-un manual È™i caietele de lucru:
Caietul de lucru Pasul 5 plus
Pentru cei mai multi antrenori, numarul de exercitii din caietele de lucru normale sunt suficiente, dar nu pentru toti. De multi ani, acestia au cerut exercitii suplimentare. De aceea au aparut alaturi de caietele deexercitii de la fiecare pas, cele extra si plus . Elevii vor putea rezolva mai multe exercitii la aproape acelasi nivel si in consecinta sa ramana ocupati la acelasi pas (Step) o perioada mai lunga de timp. E important ca dificultatea nivelului sa nu urceptrea repede. In acest fel poate fi prevenita problema trecerii prea rapide la urmatorul pas (step).
Caietul de lucru PLUS contine in general subiecte noi, subiecte carora le-a fost acordata o prea putina atentie in caietele de exercitii normale datorita lipsei de spatiu, tratarea mai pe larg a temelor importante, subiecte din stepuri anterioare dar la un nivel mai inalt
Caietul de lucru Pasul 5 plus
Teme mai mult sau mai putn noi:
Aprofundarea materialului deja introdus:
Nu sunt atât de mulÈ›i antrenori de È™ah pentru etapele superioare È™i cu siguranță nu È™i pentru Pasul 6. De aceea, manualul Pasul 6 diferă de cele anterioare. Grupul È›intă s-a schimbat pentru Pasul 6. Aceasta carte nu este un manual pentru antrenori, ci este un manual de auto-învățare pentru oricine este interesat, cu alte cuvinte, este pentru cel care învață independent. La ce ar trebui să vă aÈ™teptati? Nivelul de dificultate al materialului este doar cu o treaptă mai mare decât în etapa anterioară. Strategia este un subiect care va fi abordat în profunzime. Este un subiect care este dificil pentru toată lumea, întotdeauna, È™i mai presus de toate o regăsim în exerciÈ›iile din caietul de lucru. Vei avea de rezolvat de asemenea multe exercitii de Finaluri de joc în multele capitole din acest Pas. Studiul unor astfel de exerciÈ›ii este deosebit de important pentru îmbunătățirea puterii de joc. Tacticile sunt tratate într-un singur capitol. Capitolul despre tactică este relativ simplu pentru cei care au trecut prin toate cele trei registre de lucru ale fiecărei etape. Pasul 6 cuprinde: • Manual Pasul 6 pentru studiu individual • Caiet de lucru Pasul 6 • Caiet de lucru Pasul 6 extra
Cuprins: Pasul 6 contine 14 lecții: 1: Regele in centru 2: Pionul liber 3: Strategie 4: Mobilitate 5: Remiza 6: Deschideri 7: Tactici 8: Finaluri de pioni 9: Nebunul sau calul? 10: Atacarea regelui 11: Avantaj la final 12: Nebuni 13: Apărare 14: Finaluri de turnuri
La ce ar trebui să vă aÈ™teptati? Nivelul de dificultate al materialului este doar cu o treaptă mai mare decât în etapa anterioară. Strategia este un subiect care va fi abordat în profunzime. Este un subiect care este dificil pentru toată lumea, întotdeauna, È™i mai presus de toate o regăsim în exerciÈ›iile din caietul de lucru. Vei avea de rezolvat de asemenea multe exercitii de Finaluri de joc în multele capitole din acest Pas. Studiul unor astfel de exerciÈ›ii este deosebit de important pentru îmbunătățirea puterii de joc. Tacticile sunt tratate într-un singur capitol. Capitolul despre tactică este relativ simplu pentru cei care au trecut prin toate cele trei registre de lucru ale fiecărei etape
Pasul 6 cuprinde:
Caietul de lucru Pasul 6
Caietul de lucru este ajustat să schimbe scopul. Memento-urile dispar cu excepÈ›ia unuia singur. În prima parte a cărÈ›ii, există exerciÈ›ii corespunzătoare celor 14 capitole din cartea de studiu individual.
A doua parte conÈ›ine poziÈ›ii mixte.În total:1320 poziÈ›ii.
Cuprins:
1: Regele in centru
2: Pionul liber
3: Strategie
4: Mobilitate
5: Remiza
6: Deschideri
7: Tactici
8: Finaluri de pioni
9: Nebunul sau calul?
10: Atacarea regelui
11: Avantaj la final
12: Nebuni
13: Apărare
14: Finaluri de turnuri
În caietul de lucru extra sunt 111 pagini cu exerciÈ›ii, ceea ce înseamnă 111x12 = 1332-36 (desene) = 1,296 diagrame.
Au existat trei modificări în comparaÈ›ie cu celelălte manuale de exercitii suplimentare. Acesta este primul manual de exercitii suplimentar cu un co-autor, Erwin l'Ami (mare maestru olandez). Cartea are 112 pagini (la fel ca manualul de exercitii de bază din Pasul 6), iar cartea este tradusă în 4 limbi. Acest lucru nu este un impediment, deoarece nu există aproape nici un text È™i multilingvismul este limitat mai mult sau mai puÈ›in la titlurile de exerciÈ›ii.
Temele exerciÈ›iilor sunt cele din Pasul 6. Este important pentru jucătorii de È™ah de toate nivelurile să repete materialul. Este tentant să înveÈ›i lucruri noi din nou È™i din nou, dar în cazul în care acestea sunt repetate atunci efectul practic pe termen lung nu este neglijat. Din acest motiv caietele de lucru suplimentare sunt un supliment indispensabil.
Nivelul de dificultate este mai mare decât cel din caietul de lucru de bază din Pasul 6. Acesta cu siguranță se aplică exerciÈ›iilor tactice. În aceleaÈ™i timp, există atât de mulÈ›i jucători care au trecut prin toate caietele de lucru din toate stepurile aÈ™a că exerciÈ›iile mai dure sunt binevenite. Daca exerciÈ›iile sunt prea dificile pentru dv. intoarceti-va la Pasul 4 sau 5, nu este nici o rusina in asta (plus ca nimeni altcineva nu trebuie să È™tie!).
Ultimele 26 de pagini conțin teste.
Inaltimea regelui exacta:
Diametru baza rege:
Greutate:
Step 1 - Manual for chess trainers
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 180
Sa invatam sah - Pasul 1 - Caiet de exercitii
Editura: MagazinulDeSah
Autor: Cor van Wijgerden
Limba: Romana
Anul aparitiei: 2019
Nr. pagini: 56
ISBN/ISSN: 9789730296495
Learning chess - Step 1 PLUS - Workbook / Pasul 1 plus - Caiet de exercitii
ISBN/ISSN: 9789077275801
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Cor van Wijgerden
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 1 EXTRA - Workbook / Pasul 1 extra - Caiet de exercitii
ISBN/ISSN: 9789491582219
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Cor van Wijgerden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 56
Sa invatam sah - Pasi Mici 1 - Caiet de exercitii
Editura: MagazinulDeSah
Autor: Cor van Wijgerden
Limba: Romana
Anul aparitiei: 2020
Nr. pagini: 56
ISBN/ISSN: 9789730314540
Step 1 - Mix
ISBN/ISSN: 9789491582196
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2017
Nr. pagini: 64
Step 2 - Manual for chess trainers
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 124
Sa invatam sah - Pasul 2 - Caiet de exercitii
Editura: MagazinulDeSah
Autor: Rob Brunia & Cor Van Wijgerden
Limba: Romana
Anul aparitiei: 2020
Nr. pagini: 56
ISBN/ISSN: 9789730313222
Learning chess - Step 2 PLUS - Workbook / Pasul 2 plus - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 2 EXTRA - Workbook / Pasul 2 extra - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 56
Step 2 - Mix
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2017
Nr. pagini: 61
Stepping stones 2
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2010
Nr. pagini: 56
Learning chess - Workbook Step 2 thinking ahead - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 56
Step 3 - Manual for chess trainers
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 128
Learning chess - Step 3 - Workbook / Pasul 3 - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 3 PLUS - Workbook / Pasul 3 plus - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 3 EXTRA - Workbook / Pasul 3 extra - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 56
Step 3 - Mix
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2016
Nr. pagini: 64
Learning Chess - Workbook - Step 3 Thinking Ahead - Caiet de exercitii
ISBN/ISSN: 978-94-91582-30-1
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Cor van Wijgerden
Autor: Boris Friesen , Cor van Wijgerden
Anul aparitiei: 2019
Nr. pagini: 56
Step 4 - Manual for chess trainers
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 128
Learning chess - Step 4 - Workbook / Pasul 4 - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 4 EXTRA - Workbook / Pasul 4 extra - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 4PLUS - Workbook / Pasul 4 plus - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56
Step 4 - Mix
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2016
Nr. pagini: 62
Step 5 - Manual for chess trainers
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 128
Learning chess - Step 5 - Workbook / Pasul 5 - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 5PLUS - Workbook / Pasul 5 plus - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56
Learning chess - Step 5 EXTRA - Workbook / Pasul 5 extra - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2013
Nr. pagini: 56
Step 5 - Mix
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: Van Wijgerden
Autor: Van Wijgerden Coevorden
Anul aparitiei: 2016
Nr. pagini: 64
Step 6 - Manual for independent learners / Pasul 6-Manual pentru studiu individual
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2009
Nr. pagini: 200
Learning chess - Step 6 - Workbook / Pasul 6 - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 112
Learning chess - Step 6 EXTRA - Workbook / Pasul 6 extra - Caiet de exercitii
Gen: Sah
Limba: Engleza
Editura: KNSB Dutch
Autor: Rob Brunia Cor Van Wijgerden
Anul aparitiei: 2012
Nr. pagini: 56